Update Hulp voor Chekhov (4)

Datum : 12-03-2021

Update over Chekhov (4)
Sinds zijn operatie verblijft Chekhov nog bij de dierenarts. Bijgevoegd filmpje laat zien dat hij goed herstelt. Binnen een paar dagen verhuist Chekhov naar de vrijwilliger die (met verstand van zaken) Chekhov verder helpt in zijn herstel.
Goede berichten! Zet 'm op, Chekhov!

Hierbij de link:

Stand van zaken (3): geen donaties meer nodig.

Aan alle gulle gevers voor Chekhov heel veel dank. Er is voldoende geld opgehaald (mits er geen complicaties optreden) om Chekhov aan beide heupen te kunnen helpen! Naar verwachting wordt hij eind januari 2021 aan zijn eerste heup geholpen. Het spreekt voor zich dat wij jullie via de website van Stichting AAI en FaceBook op de hoogte houden hoe het met Chekhov gaat. Laten we allemaal duimen dat het voor deze kanjer een fantastisch 2021 mag worden.

Stand van zaken (2)

Dankzij vele donateurs is er voldoende geld opgehaald voor de eerste heupoperatie van Chekhov. Meer zelfs, de teller staat op ruim €1700,--!!  Zijn verzorgers zijn hier erg blij mee. Ze hebben inmiddels contact gehad met de dierenarts en er wordt een datum in januari 2021 gepland. Het spreekt voor zich dat we jullie op de hoogte houden hoe de operatie is verlopen en hoe Chekhov hiervan herstelt.  Nogmaals heel hartelijk dank aan de donateurs!" "

Stand van zaken hulpactie

Er is inmiddels € 421 opgehaald, met dank aan de donateurs! Dat is een goed bericht voor Chekhov maar helaas nog niet goed genoeg. De operatie van één heup kost € 950.Dat bedrag is met flinke korting van de dierenarts. Het zou zo fijn zijn als in ieder geval 1 heup geopereerd kan worden. Dat betekent voor de hond al een flinke verbetering.  Alsjeblieft, doneer voor Chekhov zodat ieder geval aan 1 kant geen pijn meer heeft.

Hulp voor Chekhov

Op kerstavond 2019 besloot iemand zijn puppy op straat achter te laten in Ilioupolis (Athene). Waarom is niet duidelijk. Zag hij hoe groot de hond zou worden, kwam het niet zo goed uit met de feestdagen, wie zal het zeggen. Maar hij plaatste zijn “probleem” uit huis en liet de hond aan zijn lot over. Een verhaal dat helaas (te) vaak voorkomt.

Deze prachtige hond, die Chekhov werd genoemd, bleek “groot in alles”. In zijn spel, zijn knuffels, zijn liefde en affectie, een schat van een dier. Ondanks zijn grootte, is hij gewoon een puppy in hart en nieren.
Toen Chekhov minder enthousiast werd om te gaan wandelen kon daar maar één reden voor worden bedacht: pijn! Onderzoeken toonden ernstige dysplasie in beide heupen. De enige manier om de kwaliteit van leven te bereiken voor deze gigantische pup is een operatie! Eerst wordt dan de ene heup geopereerd en een jaar later de andere heup.
Nu heeft Chekov zelf met zijn charme de dierenarts in Athene kunnen overtuigen alleen de “materiaalkosten” voor de operatie in rekening te brengen. Maar dat is nog steeds heel aanzienlijk en iets wat niet zomaar door het plaatselijke asiel kan worden opgebracht.
De medewerkers van het asiel zien niets liever dan dat deze grote, knappe “pup” weer kan rennen en spelen zonder pijn.

Namens Chekhov vragen wij uw hulp met een donatie. Wilt u Chekhov weer “op de been helpen” zodat hij de blije hond kan worden die hij verdient te zijn. En wie weet hoe zijn toekomst dan in goede zin kan veranderen als hij ook geadopteerd wordt door een (Nederlands) gezin.

U kunt uw donatie overmaken naar:
Stichting Animal Ass. Int. NL08INGB0007276816 in Maarssen
Onder vermelding van “Hulp voor Chekhov”.

Via de site houden we u op de hoogte van de vorderingen van Chekhov.

Heel hartelijk dank!