Nieuwsbrief Asiel Gocek

Datum : 09-06-2022

Het asiel in Gocek heeft weer een nieuwsbrief rondgestuurd. Het asiel heeft het moeilijk omdat er helaas veel nieuwe dieren binnenkomen en er maar weinig geplaatst worden. Onder meer de nieuwe hele strenge regels, die nu in Nederland gelden voor de import van honden maken het moeilijk zo niet onmogelijk voor AAI om honden te plaatsen. Bovendien zijn de kosten enorm gestegen door alle nieuwe eisen.

Zoals elke zomer zijn er weer allerlei giftige dieren (onder meer rupsen, slangen en schorpioenen) die het asiel binnentrekken met groot gevaar voor de honden. De mensen doen er alles aan om de honden gezond te houden en zo nodig te behandelen. Daarnaast worden zoals gebruikelijk de jaarlijkse entingen gegeven door de dierenarts. Het blijft een moeilijke strijd.

Hieronder staat een link naar de Engelse nieuwsbrief. Er staan echter ook veel mooie en interessante foto's in.

Gocek Newsletter June 2022 E.pdf