Dierenkliniek Goa in nood door overstromingen!

Datum : 14-08-2019

U kent Goa (India) misschien wel van de zon, de zee en het strand. Maar nu is het regentijd! En er zijn in jaren niet zoveel overstromingen geweest als dit jaar. Een drama voor de mensen, maar ook voor de zwerfhonden daar! De honden die het in de regentijd sowieso al heel moeilijk hebben, omdat er weinig tot geen toeristen zijn die hen een beetje bijvoeren.
De Nederlandse Stray Assist runt in Goa samen met 4 Indiase werknemers al vele jaren een kleine dierenkliniek. Ze wordt hierbij geholpen door een aantal vrijwilligers die zieke en zwakke honden bijvoeren en eventueel vangen (vaak met behulp van vangkooien). De honden worden naar de kliniek gebracht om daar gesteriliseerd/gecastreerd te worden en om eventueel behandeld te worden als ze ziek zijn of een ongeluk hebben gehad. Daarna worden ze met reflectiehalsband én een volle maag weer op straat gezet. Indiase families adopteren maar zelden een hond en Stray Assist kan ze natuurlijk niet allemaal houden. Daarnaast kunnen mensen uit de omgeving altijd in de kliniek terecht met hun zieke of gewonde beesten. Vaak gratis of tegen een geringe vergoeding.
Nee, ze hebben het niet slecht in de dierenkliniek. Aan de ene kant heb je als hond geluk om hier binnen de poort te komen, maar... binnenkomen doe je zonder uitzondering alleen met een ellendig verhaal. Soms meer dood dan levend. Met veel toewijding en vaak met veel geduld worden ze door een dierenarts en het personeel opgelapt… Om daarna aan te sterken… Maar het is er vol, veel te vol. Met regelmaat worden nieuwe trieste gevallen binnen gebracht of voor de poort gelegd. Nieuwe slachtoffers van het keiharde straatleven. Waar het verkeer meedogenloos is voor honden. Waar het normaler is om een hond weg te trappen dan ze wat eten of aandacht te geven. Waar slangen op de loer liggen.
En nu zonder toeristen, maar met de vele regen en bijbehorende overstromingen hebben deze honden het nog moeilijker. En is het nog voller in de dierenkliniek. En hebben de vrijwilligers die Stray Assist in de loop van de jaren om zich heen verzameld heeft, het ook een stuk moeilijker om alle zwerfhonden van voer te voorzien.
De moesson is dit jaar heftiger dan ooit Daarom starten we deze actie! Het voer is bijna op én de kliniek is overvol. Er moeten veel meer honden behandeld en gevoerd worden dan andere jaren en het geld is bijna op...
Helpt u mee?

U kunt  uw bijdrage storten op rekeningnummer NL08INGB0007276816  onder vermelding Watersnood Goa. Hartelijk bedankt.