Laatste nieuws uit GOA

Datum : 13-02-2020

In Goa werkt stichting AAI samen met Strayassist (zie ook Opvang). Deze organisatie heeft in 2019 1200 honden en katten gesteriliseerd, 1500 zieke en gewonde honden behandeld en 2000 honden gevaccineerd tegen Rabiës, Parvo en Hondenziekte. Dankzij deze vaccinaties die al vele jaren plaatsvinden, is het aantal honden met Parvo en Hondenziekte enorm gedaald en zijn en waren er in 2019 slechts drie honden met Rabiës aangetroffen, terwijl dat in de voorgaande jaren 15 waren.

Verder heeft Strayasssist een groep mensen geregeld die tijdens het regenseizoen de honden die op het strand leven voeren. Al deze honden zijn gevaccineerd en gesteriliseerd. Dit programma heeft in 2019 uiteindelijk geleid tot een veel kleiner aantal puppies en zieke en stervende honden op de stranden.

Uit eigen middelen heeft Strayassist In 2019 een dierenarts in dienst genomen evenals 4 dierenarts assistentes en een parttime chauffeur om de dieren te vervoeren.