ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Zeus
Rocky
Pong
Pashu

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Datum: 31-07-2013

Saffet uit Göcek

20 juli 2013, eindelijk is ‘t zover.….. Saffet mag mee naar Voorburg.

Afscheid nemen van opvangbaasje Anita en haar gezin, best lastig, nog een beetje timide stapt hij bij ons in de auto…waar zal deze reis nu weer naar toe gaan. De dagen die volgen zijn spannend maar zo fijn; een eerste kennismaking met tante poes (15 jaar en haar op de tanden) en een tour de maison gaan vlekkeloos, Saffet is zeer bescheiden en dat bevalt de poes wel.

De dagen die volgen staan in ‘t teken van wennen aan het nieuwe huis en zijn nieuwe omgeving, Saffet heeft ‘t al heel snel naar zijn zin, vooral in het park is hij een graag geziene gast…. iedereen is verliefd op hem. De shampoobeurt na een val in de stinksloot (oef, dat was even schrikken) beviel wat minder, maar het borstelen daarna is toch wel erg lekker… hij gaat er gewoon voor liggen! Thuis is hij heel zoet en rustig, de bench is een veilige plek waar hij zich af en toe even terugtrekt bijv. als de stofzuiger uit de kast wordt gehaald, want dat soort geluiden is nog wel een beetje eng. Aan de lijn loopt hij voorbeeldig, nog een beetje zwabberen, maar hij trekt niet en laat zich rustig leiden. Hij houdt me continue in de gaten, vooral thuis begint hij na een paar dagen lekker achter me aan te sjokken. Bewust doe ik af en toe deuren voor zijn neus dicht en negeer hem, ook als hij een beetje piept. En het werkt, na een paar keer geeft hij geen kik meer en zoekt hij zelf een lekker plekje om te liggen. Als ik aan het bureau werk, komt hij gezellig aan mijn voeten liggen. En ook de kauwstaaf is ineens veel interessanter dan de eerste dagen. Eigenlijk is ‘t ongelooflijk hoe Saffet zich in zo’n korte tijd aanpast, petje af voor onze Turkse vriend. En voor Anita, die hem na zijn ongetwijfeld hele spannende vlucht uit Turkije zo goed heeft opgevangen.

Eind van de eerste week kent Saffet alle parken in de omgeving, heeft hij heerlijk gerend in het Haagse bos en keurig meegefietst en heeft hij zijn eerste uurtje gehoorzaamheidstraining achter de rug.  Allemaal nieuwe indrukken waar hij ’s avonds heerlijk over kan dromen, een hoop rare geluidjes producerend. Met andere woorden… Saffet is volgens ons op zijn gemak en voelt zich thuis. Hij wordt iedere dag een beetje brutaler (binnen en buiten) en zo hoort het ook bij een hond van deze leeftijd. Bij mannen is hij nog steeds een beetje op zijn hoede, maar ook daar zien we grote vooruitgang!

Ook al hebben wij het nodige verlof opgenomen voor de eerste weken, we laten hem bewust iedere dag een paar uurtjes alleen. Geen enkel probleem, hij kruipt bijna vanzelf in de bench en gaat lekker liggen slapen. Kortom, een heerlijke hond waar wij heel veel plezier aan gaan beleven!!

En nu maar hopen dat wij met dit verhaal nog meer mensen over de streep kunnen krijgen om een hondje uit een buitenlands asiel te adopteren. Ik kan alleen maar zeggen: DOEN!! Je krijgt er zoveel voor terug!!