ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Zeus
Rocky
Pong
Pashu

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Datum: 05-08-2014

De reddingsactie van Asha in New Delhi

Dit is het liefdevolle verhaal van de reddingsactie van Asha, een gewonde zwerfhond in New Delhi. Dankzij Liesbet en Annelies, twee KLM stewardessen  die veel van honden houden.

Zo was Liesbet op een dag voor haar werk op de luchthaven van New Dehli en zag daar een ernstig aan haar oor gewonde hond die kwispelend op haar af kwam en duidelijk honger had. Zij gaf het hondje een broodje en ze zag dat het een lieverd was, ondanks de vreselijke wond op haar kop. Daar waar het oor moest zitten, zat een bloederig gapend gat. Helaas kon Liesbet niets doen want ze moest weer terug naar Nederland. Thuis gekomen kreeg ze een idee, ze vroeg via Facebook aan andere KLM collega's of zij eten mee wilden nemen voor deze bijzondere hond. Ze had namelijk navraag gedaan en het slimme beestje bleek iedere avond te wachten bij de bushalte waar de vliegtuigbemanningen worden opgepikt.

Een andere stewardess, Annelies, ook helemaal gek van (zwerf)honden, las het berichtje en besloot direct dit arme dier te gaan helpen. Zij had een paar maanden daarvoor een vrijwilligster van AAI ontmoet en had haar telefoonnummer genoteerd. Ze nam contact op met de vrijwilligster en vroeg of AAI misschien kon helpen deze hond te redden. Gelukkig heeft AAI goede contacten in New Delhi en samen werd er een plan gemaakt. Dit was voor Annelies de aanmoediging die ze nodig had. Het lukte haar om haar vlucht te ruilen met een andere stewardess en zo vloog Annelies op 15 december naar New Dehli. Met als missie: het redden van deze hond!

Inmiddels was dr. Choudhary (een met AAI bevriende dierenarts die zich het lot van de zwerfhonden in New Delhi aantrekt) geïnformeerd en met Annelies in contact gebracht. Dankzij dr. Choudhary hebben meerdere geredde honden, de afgelopen twee jaar via AAI een nieuw baasje in Nederland gevonden. Ze spraken af om ‘gewapend’ met een bench en voedsel deze hond te vangen. Het was allereerst spannend of de hond er nog was… en waar en in welke staat…?

Samen met een goedwillende taxichauffeur en de assistent van dr. Choudhary, gingen ze 's middags op pad. Ondanks een uitgebreide zoekactie, werd de hond niet aangetroffen, heel frustrerend. Daarom besloten ze 's avonds terug te gaan... En jawel, toen hadden ze meer geluk: vrijwel direct zagen ze haar rondzwerven! Samen kregen ze de hond te pakken en ze hebben haar mee naar de praktijk genomen waar de hond meteen behandeld werd. Onder de hoede van dr. Choudhary (zij heeft een soort asieltje achter haar praktijk) ging het steeds beter met haar. Annelies was enorm blij. Ze noemde de hond Asha, wat in India 'hoop' betekent. Toen Asha voldoende hersteld was, is ze naar Nederland gekomen en na een opvangperiode in een gastgezin leek Asha haar gouden mandje gevonden te hebben. Helaas blijkt na een aantal maanden dat Asha niet overweg kan met een nieuwe kat in het gezin, en is AAI gevraagd een nieuw baasje voor Asha te zoeken. We hopen die snel te vinden!