ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Tess
Mo
Brandy
Berry

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Datum: 18-01-2015

Muffin uit Göcek

Op 11 januari 2015 is Muffin vanuit Göcek naar Nederland gekomen. Van zijn nieuwe baasje kregen we een leuke mail hoe het hem de eerste week in het natte Nederland is vergaan:

‘Muffin hebben wij de naam Bumper gegeven. Dit vonden wij meer bij hem passen, het is geen cakeje maar meer een stoere Bumper! De rit van Schiphol naar huis verliep voorspoedig. Hij heeft lekker stil achterin de auto liggen slapen. Thuis even in de tuin samen met Yarda onze Labrador van 10 jaar. Ze konden het prima met elkaar vinden. In huis heeft Yarda hem ook onder haar hoede genomen en een rondleiding gegeven. Bumper wilde wel beslist op de bank, ach hij had het zo moeilijk dat wij dat maar even hebben gelaten. Uitlaten vond hij spannend maar ook wel weer leuk, lekker achter Yarda aan dribbelen. ´s Nachts hebben wij hem niet gehoord en heeft hij lekker geslapen samen met Yarda in de warme bijkeuken. Maandag overdag kwam hij beetje bij beetje los. Uitlaten vond hij steeds leuker, ondanks dat het heel erg nat was en regende. Gewoon samen met Yarda door de modder!

Kennismaken met de honden uit de buurt, koeien, schapen, paarden allemaal prima. Ganzen, eenden en meerkoeten daar wil hij achteraan. Fietsen is hij nu inmiddels ook al aardig aan gewend. Auto’s blijft nog wat spannend maar die zijn hier niet zoveel. Voor mannen is hij nog terughoudend (negatieve ervaring misschien?) maar met onze zoon van 15 gaat het nu goed en met mijn man gaat het stukje bij beetje beter. Kinderen vind hij geweldig, onze dochter heeft steeds vriendinnetjes mee naar huis.

Hij loopt keurig aan de lijn, nog wel van links naar rechts en andersom maar hij trekt niet. Trap tot de 4e trede dus dat is prima. Los in de tuin is helemaal geweldig, Hij scheurt zo hard dat hij vaak over de kop vliegt. Samen met Yarda en wat speeltjes is geweldig. Knuffels wil hij steeds begraven, denk dat hij die wil bewaren voor een later tijdstip.

Brokken eten doet hij ook wat terughoudend, heb het nu in plastic bakje gedaan in plaats van aluminium en blijf bij hem staan en dan eet hij het rustig op. Dus geen geschrok. Wij geven hem nu Smolke brokken en daar reageert hij prima op. Ook kan ik rustig het bakje afpakken zonder gegrom. Zo nu en dan blaft hij een keer maar dat valt reuze mee. Zelfs niet als de deurbel gaat.

Dinsdag begonnen met het verbieden van de bank en aan het einde van de dag ging dat prima, slechts kleine correctie nodig. Nu komt hij er helemaal niet meer op. In ruil daarvoor mag hij van Yarda steeds in de grootste mand liggen, maar dat komt ook omdat zij het liefste in de kleinste ligt! Volgende les is het rechtop staan tegen de tafel afleren…….

En wat is het een knuffel!!! Wij zijn reuze blij met hem en volgens mij heeft hij het hier prima naar de zin. Wat karakter betreft een juiste keuze en qua uiterlijk is het een clown! Hele leuke reacties, dus ik verwijs de eventuele juiste mensen naar jullie door, wie weet! Complimenten voor jullie Sina (AAI-contactpersoon in Göcek) en dat hij zolang bij haar heeft kunnen wonen’.

We hopen dat zijn broertjes Biber en Dumpling (beide op de website) ook snel zo'n gezellig thuis mogen vinden.