ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Kush
Flo
Darla
Coral

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

07-12-2017

Ons mooie driepootje Fanny

Van de baasjes van Fanny kregen we dit leuke berichtje: In augustus 2013 hebben we Fanny (toen 9 ...
08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...

Datum: 07-12-2017

Ons mooie driepootje Fanny

Van de baasjes van Fanny kregen we dit leuke berichtje:
In augustus 2013 hebben we Fanny (toen 9 maanden oud) geadopteerd. We zochten een maatje voor onze Tobo, die we een half jaar eerder hadden geadopteerd, ook via Stichting AAI.
Op de site van Stichting AAI stonden twee heel leuke honden: Smokey (die heel veel op Tobo leek) en "zielig" driepootje Fanny. In overleg met Fionna en Stichting AAI kozen we voor Fanny, omdat Fionna dacht dat Fanny wel eens een heel leuk speelkameraadje voor Tobo zou kunnen zijn.
Meteen bleek al dat Fanny helemaal niet zielig was en het ontbrekende linker achterpootje helemaal niet miste. Dit had ik nooit verwacht!!
Ze raast nog steeds supersnel met Tobo door het veld, elkaar om de beurt achterna rennend. Ze zijn daarbij ook echt aan elkaar gewaagd. Daarom zien wij Fanny ook totaal niet als een gehandicapte hond. Haar rechter achterpoot is enorm sterk gespierd en werkt gewoon voor twee.
Tobo en Fanny ravotten veel samen, waarbij ze vaak lang op hun achterpoten staan. Het lijkt dan net of ze aan het dansen zijn, zo grappig!! En Fanny, onze acrobaat, staat dan maar op één poot!! Ze kan zelfs dingen die ik Tobo (die even groot is) nooit heb zien doen. Bv. met aanloop over een brede heg van meer dan 1 meter hoog springen (haar schofthoogte is 49 cm).
Omdat ik nu 6 honden heb, laat ik ze uit in 2 groepjes van drie. Maar daar is Fanny het niet mee eens. Zij zit in het eerste groepje maar wil vervolgens ook weer mee met het tweede groepje. Zij loopt dus dubbel zo lang als de anderen. Ik neem haar ook vaak mee als ik ga hardlopen. We rennen dan een blokje van 10 km. Wandelingen van 20 km zijn ook geen probleem voor haar.
Op de site van Stichting AAI staat nu hondje Luco, net als onze Fanny een driepootje. Ik zou hem zo erbij nemen maar met 6 honden is het huis helaas vol. Het is zo jammer dat mensen zich laten weerhouden door het feit dat een hond maar drie poten heeft... Hopelijk is er snel iemand die valt voor deze lieverd!!