Zwerfhonden in Turkije in gevaar

Datum : 27-11-2022

In diverse gemeenten worden op dit moment door de lokale overheden op grote schaal zwerfhonden afgeschoten tot grote ontsteltenis van burgers en dierenbeschermers. Dit gebeurt op zeer agressieve manier en protesten worden hardhandig aangepakt. De overheid probeert ook te verhinderen dat er op sociale media aandacht voor wordt gevraagd. Onder meer Facebook wordt geblokkeerd als hierover berichten worden geplaatst. Wel is er op Instagram informatie te vinden.

Ook wordt er in Turkije een “asiel” (ze noemen zich asiel maar het is een gevangenis waar meer dan 4000 honden opgesloten zitten en gemarteld en  gedood worden en honger lijden en zelfs elkaar opeten door honger). Sinds gisteren gaan beelden viraal op social media (u kunt zoeken op hashtack #konyadakatliamvar ) waar honden gedood worden door medewerkers door met een zware tuinschep op het hoofd te slaan voor de ogen van de andere honden die angstig staan te kijken.

Het is helaas het zoveelste bewijs dat Turkije op een afschuwelijke manier het zwerfdierenprobleem aanpakt, dat zij zelf hebben laten ontstaan. Lokale dierenbeschermers staan machteloos en worden zelfs bedreigd..

Er is een petitie gestart: via deze link is meer informatie te vinden  https://chng.it/kmkK7sBdqV