ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Minkas
Salmon
Mazzel
Orr

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Galgo Español

Kenmerken

Uiterlijk:
Elegante windhond met een zeer lange staart. De Galgo Español heeft veel weg van de Greyhound, maar is fijner gebouwd. Hij komt in meerdere kleuren voor, soms met een zwart masker, zowel kort- als ruwharig. Een reu wordt tussen de 65 cm 70 cm en weegt ongeveer 30 kg. Een teef is tussen de 60 cm en 68 cm en weegt iets minder.

Een Galgo Español is een nog zeer oorspronkelijke hond met een sterk jachtinstinct en jaagt op alles wat beweegt. Daarbij kan hij extreme snelheden halen. Het is een intelligente en sociale hond, is moedig, sterk en heeft een groot uithoudingsvermogen. Een Galgo Español heeft veel ruimte nodig om te kunnen bewegen en is niet geschikt om in een kennel te houden. Deze hond kan goed met kinderen, is trouw en beschermt het gezin als het nodig is.

Land van herkomst:
Spanje. Uit oude muurschilderingen is gebleken, dat de Galgo Español al een paar eeuwen voor Christus voorkwam.

Gebruik:
De Galgo Español wordt gebruikt voor de jacht op klein wild. Het is een zogenaamde zichtjager. Ook wordt hij vaak gebruikt bij windhondenrennen.