ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Tess
Mo
Brandy
Berry

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Garafiano

Perro Pastor Garafianop

Kenmerken

Uiterlijk:

Garafiano's komen zowel langharig als kortharig voor, maar hebben meestal een dichte beharing, met wollige ondervacht. Ze zijn bruingeel, geel of grauw van kleur. De snuit is meestal zwart en ogen bruin. De staart is vrij lang, reikend tot op de sprong en sabelvormig. De oren kunnen staand of geknikt zijn. De voetzolen zijn dik en stevig. De achterhand is in de regel 1-3 cm hoger dan de schouderpartij. Ze hebben een relatief korte hals en een fijne kop vergeleken met het lichaam, dat krachtig gebouwd is. Het lichaam is lang en robuust, niet te kort met een diepe, brede borst en licht gewelfde ribben. De Garafiano is een middelgrote tot grote hond: -Gewicht van volwassen reuen gemiddeld 28-35 kilo. -Gewicht van volwassen teefjes gemiddeld 24-30 kilo. -Schofthoogte reuen gemiddeld 57-64 cm. -Schofthoogte teefjes gemiddeld 55-62 cm.

De Garafiano is een intelligente hond. Hij is trouw, zelfverzekerd, zachtaardig en gelijkmatig van karakter. Over het algemeen een rustige, goed te trainen hond die prima samengaat met kinderen en vriendelijk is ten opzichte van andere dieren.

Land van herkomst:
La Palma, de Canarische Eilanden. In het verleden is dit hondenras ontwikkeld op het eiland La Palma. Vervolgens hebben enkele exemplaren hun weg gevonden naar andere eilanden op de eilandengroep.

Gebruik:
De Garafiano wordt op La Palma gebruikt als herdershond voor het hoeden en bewaken van geiten, en wordt ook gebruikt als gezelschapshond. Het ras is goed aangepast aan de steile bergen.