ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Moggu
Princess
Ginger
Noui

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Mastin Español

Ook wel Mastin de la Mancha of Mastin Extremadura genoemd.

Kenmerken

Uiterlijk:
Grote krachtige, gespierde hond met veel massa. De Mastin Español heeft goede bewegingsmogelijkheden en een breed, Mastiff-achtig hoofd. Deze hond heeft een harde bovenvacht en een zachte ondervacht, die regelmatig een borstelbeurt vraagt. De kleur is blond met nuances naar roodachtig, wolfskleurig, zwart, black and tan en gestroomd. Een reu wordt ongeveer 77 cm en weegt ongeveer 80 kg. Een teef wordt ongeveer 72 cm en weegt ongeveer 65 kilo.

De Mastin Español is een moedige en zelfverzekerde hond. Over het algemeen is hij zachtmoedig van aard, maar wantrouwend tegenover vreemden. Binnen het gezin is het een rustige aangename hond, kindvriendelijk en sociaal naar alle dieren die bij het gezin horen. De blaf van de Mastin Español klinkt rauw, zwaar en diep is in de verre omtrek te horen. Hij heeft veel ruimte nodig en is graag buiten. De Mastin Español is niet geschikt om in een kennel te houden.

Land van herkomst:
Spanje. De Mastin Español stamt uit de oudheid en is een oerhond. Buiten Spanje komt de Mastin Español thans weinig voor.

Gebruik:
Reeds in de oudheid werd de Mastin Español gebruikt bij de strijd. Later werd hij voor hondengevechten gebruikt. In de Middeleeuwen begeleidde de Mastin de schapenkuddes en beschermde deze tegen wolven en andere roofdieren. Ook nu nog bewaakt de Mastin de kuddes in de Spaanse bergen en is zijn taak verder uitgebreid met het bewaken en verdedigen van huis en haard, personen en landerijen.