ANBI doneren webshop adoptie op afstand
Instagaram

LAATST TOEGEVOEGD

Tess
Mo
Brandy
Berry

NIEUWS

15-12-2016

Impressie van het asiel in Göcek

Eén van de vrijwilligers van AAI heeft tijdens haar bezoek aan het asiel in Göcek een ...
04-12-2016

Uw hulp gevraagd voor Göcek

Mede dankzij uw giften hebben de vrijwilligers in Göcek het afgelopen jaar een nieuw asi...

ERVARINGEN

08-07-2015

Rinso uit Göcek

Hallo lieve Aai vriendjes en vriendinnetjes,    Rinso hier!  Ik ben nu een weekje...
09-03-2015

Ziggi uit Göcek

De baasjes van Ziggi lieten AAI weten hoe blij ze zijn met hun aanwinst uit Göcek. Hie...

Podenco Canario

Kenmerken

Uiterlijk:
Primitieve windhond met grote rechtopstaande oren. De Podenco Canario heeft een korte gladde vacht. De kleur is vaak rood met wit, maar andere kleuren komen ook voor. Een reu wordt tussen de 55 en 64 cm hoog en weegt ongeveer 20 kg. Een teef wordt tussen de 53 en 60 cm hoog en weegt ongeveer 17 kg.

De Podenco Canario is net als de Podenco Ibicenco een zeer intelligente hond. Het is een goedaardige, zeer aanhankelijke hond, die goed in een gezin past. Is lief voor kinderen. Door zijn sterke jachtinstinct heeft deze hond heel veel beweging nodig en ook bij deze hond geldt, dat hij niet in een kennel gehouden kan worden.

Land van herkomst:
Canarische Eilanden. Ook voor de Podenco Canario geldt, dat soortgelijke honden al werden afgebeeld in graftombes van de farao's, dus ook dit ras is van voor Christus.

Gebruik:
In Spanje wordt de Podenco Canario gebruikt voor de jacht op konijnen. Hij jaagt als een primitieve windhond op zijn reuk. Pas als hij het konijn heeft opgespoord gebruikt hij zijn snelheid, daarom wordt hij ook wel 'Konijnenwindhond' genoemd.