Muffin

Hoogte Middel (35-55 cm)
Locatie Nederland

Achtergrond

Muffin is als jonge pup geadopteerd. Sinds kort is er een baby in het gezin, waar hij erg nerveus op reageert. Het adoptiegezin heeft ons gevraagd een ander tehuis voor Muffin te zoeken waar hij meer rust krijgt.

Karakter

Muffin is een aanhankelijke, speelse nog jonge hond. Hij houdt van zijn gezin en is vriendelijk voor bekenden. Met nieuwe mensen is hij terughoudend en kijkt hij eerst de kat uit de boom. Voor de katten in huis is hij vriendelijk en met kleine hondjes kan hij het wel vinden, maar van grote honden moet hij niets hebben.

Muffin kent alle basiscommando’s. Hij kan buiten loslopen en luistert goed als hij wordt geroepen. Hij kan mee in de auto en kan een paar uur alleen zijn. Muffin is het best op zijn plek bij mensen zonder kinderen. Hij reageert onzeker op de onvoorspelbare acties van kinderen.

We zoeken voor hem een ervaren en liefdevolle familie die over voldoende tijd en ruimte beschikt om Muffin een rustig, stabiel thuis te geven. Een rustige omgeving (dus niet in de stad) is wenselijk. Muffin heeft een gevoelige huid en krijgt daarvoor hypoallergeen voer.

U kunt geen aanvraag doen.