Ares

Status Nieuw
Geslacht Reu
Ras Jachthond kruising
Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (weegt 26 kilo)
Leeftijd Volwassen (bijna 6 jaar)
Locatie In buitenland

Achtergrond:

Ares is een paar jaar geleden gevonden, waarschijnlijk een afgedankte gedumpte jachthond. Hij was toen ongeveer 1 jaar, sterk vermagerd en ontzettend bang. Ares is opgevangen door een mevrouw die meteen een zwak voor hem had. Omdat deze vrouw al voor een groot aantal zwerfkatten zorgde heeft ze de eigenaar van een kleinschalig asiel op Chios gevraagd om Ares op te nemen.

Karakter:

Ares is een ontzettend lieve, trouwe, aanhankelijke en rustige hond. Iedereen in het asiel die een keer in zijn donkerbruine ogen heeft gekeken is verkocht. Ares zelf houdt eerst afstand. Zijn angst is niet helemaal verdwenen. Het duurt even voordat hij nieuwe mensen vertrouwt, maar daarna is hij de grootste knuffelaar die er in het asiel zit. Omdat Ares nog bang is voor onverhoedse bewegingen en stemverheffingen, zoeken we voor Ares een rustige plek zonder kinderen. Ares kan prima samenleven met andere honden, maar niet met poezen.

Wandelen in een drukke omgeving vindt hij spannend, nieuwe mensen eerst ontmoeten ook. Maar van wat rondscharrelen in de tuin en van aandacht krijgen van zijn nieuwe baasjes, gaan zijn ogen glinsteren!  Ares heeft wel wat ruimte nodig en flinke wandelingen. Een blokje om is echt niet genoeg voor hem en leven in een stad is te druk voor hem. Een hondenmaatje zou fijn zijn, maar omdat hij erg aan zijn mensen hecht is het geen vereiste.

Video's