Tika

Hoogte Middel (35-55 cm) (45)
Leeftijd Volwassen (1)
Locatie Nederland (Hellevoetsluis)

Achtergrond

Tika en haar broertje Moony (ook op de AAI website) zijn op straat geboren, vlak bij een bouwterrein waar hun moeder bijgevoerd werd door de mannen die daar werken en wonen.

Toen de moederhond werd overreden hebben de mensen beide puppy's naar de opvang gebracht waar ze mochten opgroeien.

De hondjes zijn uitgegroeid tot mooie jonge, gezonde hondjes.

Karakter

Tika is een klein, nog iets wat ondeugend hondje. Ze heeft veel energie en speelde graag spelen met de andere honden in de opvang.

Inmiddels zit Tika in een gastgezin met een paar andere hondjes. Ze komt je Iedere morgen enthousiast begroeten en wil niets liever dan wandelen en spelen.

Mocht je daar geen tijd voor hebben dan gaat ze met even groot plezier met haar maatjes ronddartelen. Bij de opvang had ze vrije uitloop naar buiten. buiten, hetgeen ze zeer op prijs stelde. Tijdens het wandelen blijft ze in de buurt en houdt haar mensen goed in de gaten. Eenmaal thuis gaat ze graag wat luieren. Tijdens etenstijd kan ze nauwelijks wachten tot ze haar bakje krijgt, maar dat doet ze wel geduldig.

Tika is gek op mensen. Ze heeft geen ervaring met kinderen maar het zal zeker goed gaan met wat grotere kinderen (tegen kleine kinderen kan ze opspringen). Ze reageert goed op katten, maar soms is ze wat onstuimig en wil dan gaan spelen met de katten, die dat niet op prijs stellen. Tika is gek met haar broertje Moony (ook op de AAI site) dus het zou heel leuk zijn als ze samen konden blijven maar ze kan ook samen met een ander hondje wonen want ze is vriendelijk tegen bijna alle honden.