Clyde

Hoogte Groot (55 tot 65 cm) (65 cm)
Locatie In buitenland
(inclusief 1 jaar donateurschap)

Naam: Clyde Geslacht: reu Leeftijd: 1 jaar Schofthoogte: 65 cm Gewicht: 25 kilo Verblijfplaats: buitenland

Achtergrond:

Clyde is samen met Bonnie (ook hier op de site) door 2 dierenwelzijnsorganisaties weggehaald uit een “ondergrondse bunker”. Ze zaten samen aan de ketting. De gemeente had voor deze “oplossing” gekozen omdat er geen andere opvangmogelijkheid voor deze honden was. Gelukkig konden ze terecht in de kleine opvang.   Over Clyde is wat meer bekend dan over Bonnie. Ouders hebben hem als pup cadeau gegeven aan hun kinderen. Die kinderen hadden er na een paar maand genoeg van en dus is Clyde op straat gedumpt. Iemand trok zich het lot van Clyde aan en nam hem in huis. Deze persoon vond Clyde echter te groot worden en zo belandde hij voor de tweede keer op straat. De gemeente heeft hem daarna opgepikt en in de bunker gezet waar hij gelukkig binnen 4 weken werd opgemerkt door de dierenwelzijnsorganisaties op het eiland. Clyde is gezond, gechipt, gevaccineerd en gesteriliseerd.

Clyde is een gezonde, vrolijke, sterke en enthousiaste jongen. Het is duidelijk te merken dat hij in een gezin is opgegroeid. Hij is sociaal naar andere honden en naar mensen. Hij is nog jong en heeft nog wel meer opvoeding nodig. Hij zit samen met Bonnie in een kennel en ze zijn de grootste vrienden, ze spelen erg graag met elkaar.   We zoeken voor hem een familie die tijd en ruimte heeft deze leuke jongen verder te begeleiden. Een blokje om is niet genoeg voor hem.