Moony

Hoogte Middel (35-55 cm) (50)
Leeftijd Volwassen (1)
Locatie Nederland (Hellevoetsluis)

Achtergrond.

Moony en zijn zusje Tika (ook op de AAI website) zijn op straat geboren, vlak bij een bouwterrein waar hun moeder bijgevoerd werd door de mannen die daar werken en wonen. Toen de moederhond werd overreden hebben de mensen beide puppy's naar de opvang gebracht waar ze in huis mochten opgroeien. De hondjes zijn uitgegroeid tot mooie jonge, gezonde hondjes.

Karakter.

Moony is uitgegroeid tot een mooie, ranke, lieve hond vol jeugdig zelfvertrouwen. Hij was in de opvang  voor weinig bang en de oudere honden gaven hem veel ruimte, maar hij werd nog wel eens op zijn plaats gezet. Inmiddels zit Moony samen met zijn zusje in een opvang gezin. Moony houdt van lekkere hapjes en kan bij het eten erg enthousiast zijn, maar hij heeft geleerd netjes op zijn beurt te wachten. Hij is nog jong dus tenminste net zo enthousiast als zijn zusje tijdens het wandelen en spelen, maar in huis is hij kalmer en kan rustig alles van een afstandje bekijken of lekker slapen.  Hij is dol op mensen en komt ook graag kennis maken met nieuwe mensen, vooral als die een snackje hebben. Moony is opgegroeid met katten en hij laat ze rustig bij hem in de mand slapen, hoewel hij soms wat wild kan zijn, dan wil hij spelen. Bij de opvang had hij vrije uitloop naar buiten en vond het heerlijk om op onderzoek uit te gaan, alleen of met zijn maatjes. Tijdens het wandelen blijft hij wel goed opletten waar zijn mensen zijn. Hij heeft geen ervaring met kinderen maar, de verwachting is dat hij grotere kinderen leuk zal vinden. Moony is gek met zijn zusje dus het zou heel leuk zijn als ze samen konden blijven maar hij kan ook bij een andere speelse hond wordem geplaatst.